Badatelská prvouka a přírodověda
Čtvrťáci a páťáci zahájili nový školní rok únikovou hrou
Než jsme se na začátku září naplno pustili do nové práce a učení, začali čtvrťáci a páťáci školní rok únikovou hrou. Tato hra, kdy děti ve skupinách pracovaly na různých úkolech a šifrách, které společnými silami musely vyřešit, aby získaly pomyslný klíč k úniku, je bavila a pomohla jim stmelit kolektiv po letních prázdninách. Každý z žáků přispěl svým dílem - někdo byl rychlý v počítání, jiný měl skvělý nápad na řešení šifry, a další zase uměl všechny motivovat a povzbuzovat. Společně se těšíme na další nové školní výzvy!
Více fotek naleznete zde.
Jak se chovat bezpečně na cestě do školy? Třeťáci si zopakovali dopravní značky a pravidla provozu
Jak vypadá má cesta do školy? Chovám se na cestě bezpečně? A znám ty nejběžnější dopravní značky? Najít odpovědi na tyto otázky měli za úkol naši třeťáci. Na edukačním hřišti děti soutěžily v běhacím kvízu, který rozvíjel nejen jejich znalost dopravních značek, ale také fyzickou zdatnost. Poté se žáci v rámci vycházky vydaly prozkoumat nejbližší okolí školy, kde jsme si povídali o různých dopravních situacích a poznávali jsme dopravní značky v reálném prostředí. Využití moderních technologií ve výuce pak přineslo další možnost, jak si upevnit správné chování v situacích, se kterými se děti mohou v běžném provozu setkat. Děti také programovaly Beebotem tak, aby se pohybovaly po dopravních značkách, podle určitého zadání. Upevnily si tak význam dopravních značek, stejně jako svou logiku.
A pokud chcete s dětmi toto téma dále objevovat, určitě nevynechejte webové stránky https://www.bezpecnecesty.cz/.
Odkaz na další fotky zde.
Páťáci na stopě přírody: Bádání venku i tvorba prezentací o neživé přírodě
Prosluněné počasí babího léta lákalo k přírodovědnému bádání venku. S páťáky jsme proto vyrazili zkoumat živou a neživou přírodu na edukační hřiště. Tam je čekaly pohybové hry a aktivity na upevnění základních znalostí. Měli také za úkol ve skupinách pozorovat vytyčený kousek přírody a své pozorování poté popsat, zapsat a zakreslit. Ve chvílích, kdy nám počasí zrovna nepřálo, vytvářeli páťáci prezentaci na jednu ze složek neživé přírody. Žáci měli při své práci volnou ruku - mohli si vybrat, zda téma zpracují na papír, nebo budou pracovat na iPadech, zda svou práci vytvoří sami, nebo v týmu. Své zpracování a nové poznatky pak prezentovali před spolužáky. Všichni se tak učili nejen fakta o neživé přírodě, ale také to, jak vyhledávat podstatné informace, jak mluvit před lidmi a jaké jsou zásady zpětné vazby. A byli v tom opravdu dobří.
Odkaz na další fotky zde.
Autor článku: Mgr. Klára Walachová
Přidáno 25. 9. 2024, autor: Iveta Woclawková